Komt zelfmoord meer voor in derde wereld landen?

Ze hebben het daar erg moeilijk maar ik heb nog nooit gehoord dat het zelfmoord percentage daar hoger is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Nee, in de derde wereld landen hebben ze een veel sterker overlevingsinstinct. Het komt waarschijnlijk niet in ze op om er een einde aan te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks dat wij het hier beter hebben, hebben we het hier geestelijk veel zwaarder en hebben gebrek aan beweging. Op dat moment worden mensen sneller depressief of krijgen zelfmoord neigingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men heeft het daar moeilijk, als in: Er is niet zo veel, en je moet hard werken om te overleven. Hoewel dat waar is, is het zo dat iedereen om je heen in dezelfde situatie verkeerd. En dan blijkt het opeens erg makkelijk om alles los te laten.

Als voorbeeld: ik ben een typisch kind van de goede tijden. Altijd alles gehad. Tot ik in Centraal amerika & Afrika ging werken en maanden lang zonder de basis voorzieningen zoals stroom ed ging wonen. Dan blijkt dat als iedereen om je heen zich gewoon met een bekertje water wast, en het zon onder=slapen wordt je dat gewoon accepteerd. Na een paar weken normaal vind. En dan is de wens naar die luxe er wel, maar niet in je achterhoofd als een dronend.. Ik moet meer.

De druk is anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap werkelijk niet hoe het mogelijk is dat hier zoveel plusjes gaan naar antwoorden waar volstrekte onzin uit de duim wordt gezogen.
73% van de zelfmoorden in de wereld vinden plaats in ontwikkelingslanden, dat zijn de trieste feiten.
14 jaar geleden
Nee hoor zelfmoord komt vaak in derde wereld landen. Zelfmoord is overal in de wereld.
Weetje hoeveel mensen zich zelf ophangen in Turije?
Maar jah, wat jij zegt of zelfmoord meer voorkomt in derde wereld landen? Dat kan soms wel door de trauma´s in die landen zijn...