Status van mijn pakket verandert niet, wat kan ik doen?

Hallo, ik heb een paar dagen geleden een brief van PostNL gekregen en ik moest invullen wat voor soort pakket het was en hoe duur het was etc. Nu staat er ook dat je het per e-mail kan versturen, nou dat heb ik gedaan, en ik heb het formulier als foto gestuurd en aankoopbewijs als screenshot. Een paar minuten daarna kreeg ik een auto-reply waarin stond dat de informatie rond de inklaring van mijn zending dezelfde dag of de volgende dag wordt verwerkt. Nou, ik heb dus afgewacht, maar nu heb ik nog steeds geen email of een andere status bij mijn track & trace gekregen, er staat de hele tijd ''Zending is ontvangen maar nog niet aangemeld bij PostNL''. Hebben meerdere mensen dit of heb ik iets verkeerds gedaan? Alvast bedankt :)

PS: Betekent dat als er staat ''Zending is ontvangen maar nog niet aangemeld bij PostNL'' Dat mijn pakket de douane verlaten heeft? De kosten van wat ik aan de deur moet betalen staan er ook al bij.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Antwoord op je PS: Als de kosten van de betaling die aan de deur bekend zijn, dan is het pakketje al door de douane. Bij de douane wordt dit bedrag namelijk berekent. PostNL is slechts een bemiddelaar om dit bedrag te betalen.