Hoe weet ik of mijn gootsteen van zink of aluminium is ?

Ik heb net gootsteenontstopper gekocht 'voor alle afvoerleidingen *' stond erop, maar blijkt nu -ik de kleine letttertjes lees- niet voor afvoeren van zink of aluminium.
Kan je dit ergens aan zien? Of is het erg ongebruikelijk dat ze van zink of aluminium zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
21.3K
Reddie
10 jaar geleden
Gootstenen zijn van roestvast staal. Als ze van aluminium zouden zijn, zouden er snel krassen en deuken in komen.

Het beste antwoord

Een gootsteen is meestal van rvs, dat kan veel hebben.
Soms van steen, beton, graniet o.i.d., dan wel oppassen met chemische middelen.

Afvoer is bijna altijd van pvc (kunststof) alleen in oude huizen kom je soms nog lood of gietijzer tegen.

Toegevoegd na 6 minuten:
zink wordt gebruikt voor dakgoten en regenpijpen, die raken ook wel eens verstopt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel!
Proefkonijntje
een jaar geleden
Wat gebruik je bij verstopte aluminium afvoerleidingen? Soda tijdperk is voorbij :-(