Is een hond toegestaan in een flat?

Want mijn buurman heeft een hond. En die hond blaft al gelijk wanneer ik hem zie.

(en het is al zowiezo niet toegestaan om een hond te hebben in een flat?)

En zelf zit ik bij alliantie.....dus aanklachten maar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

Waarom zou een hond niet in een flat mogen? Sommige honden kunnen niet traplopen dus een lift is wel handig maar verder is er niets mis met het wonen in een flat voor een hond mits die maar vaak uitgelaten wordt.

Je zult je huurcontract door moeten nemen, daar in zou moeten staan dat honden verboden zijn en dan kun je aanklagen.

Verder ken ik genoeg honden die ook gaan blaffen als ze mij zien (postbode) en die wonen in een gewoon rijtjeshuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik dan weer..... Maar toch bedankt voor je antwoord! Maar het is wel erg vervelend met die honden soms...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangetekend dient te worden bij het verhaal van P. is dat de eigenaar ook in de buurt moet wonen of een samenlevingscontract met de hond gesloten moet hebben. De hond mag niet alleen in de flat of in het rijtjeshuis wonen. Dan kun je een uitzettingsprocedure starten.
Powergen
12 jaar geleden
Tunc.. beetje overdreven.. Omdat jij niet van honden houdt mag je buurman/buurvrouw geen hond van je hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hou wel van honden maar niet van die hele grote honden die telkens blaffen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een hele grote nogwel notabene
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik heb de woord 'haat' bovendien niet genoemd in mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ast36850, Een samenlevingscontract met een hond?
Hier heb ik nog nooit van gehoord,dit bestaat geeneens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tunc waar heeft iemand het over haat?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....Je snapt 'm niet. 't waor 'n grepke, keend!.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohhww....maar dan moet men mij dat uitleggen in plaats van meteen te zeggen dat ik haat heb aan honden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ast, Wat betekent: ‘t waor ‘n grepke, keend!. Graag duidelijk Nederlands schrijven volgens de richtlijnen van GV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't was een grapje Maria ;-)

Andere antwoorden (1)

Dat ligt aan de huisregels van de flat, die zullen er vast wel zijn. maar misschien kun je , voor de goede verstandhouding, beter eerst eens praten met de buurman voordat je instanties in gaat schakelen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen waar kan ik die huisregels van het flat inzien? ;o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hoeven er helemaal niet te zijn. Heb je een huurflat? Als er speciale regels zijn had je niet moeten krijgen toen je de flat ging huren, in het huurcontract dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar we hebben een super slechte communicatie met mijn buurman....en hij gaat gelijk al Gé-irriteerd raken.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En trouwens, de geld die ik zou terug krijgen heeft hij nooit gedaan.....en bovendien vindt iedereen 'ziek in zijn hoofd'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus iedereen vindt de buurman gek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het een koop-flat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er niet met je buurman te praten valt dan kun je een melding doen bij je verhuurder als je buurman dezelfde verhuurder heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
......En als het een koop-flat betreft, kun je de zaak voorleggen aan de Vereniging van Eigenaren. Zeker actie ondernemen. Moet 'ie maar geen hond(je) nemen op een flat. Of 't hondje een eigenaar zoals jouw buur. Succes!